رسانه ملی و توسعه گردشگری
23 بازدید
ناشر: مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما
نقش: نویسنده
شابک: 978-964-514-297-9
سال نشر: 1392
تعداد جلد : 1
وضعیت چاپ : چاپ شده
نحوه تهیه : فردی
شماره چاپ : 1
زبان : فارسی
«اهمیت و اهداف گردشگری از منظر اسلام، گردشگری در اسلام، انواع گردشگری در اسلام، موانع گردشگری در ایران و نقش رسانه در قبال آن، توریسم بین المللی و اقتضائات جذب گردشگر خارجی در ایران، گردشگری و رسانه ملی، گردشگری اسلامی و رسانه و راهکارهای رسانه‌ای ترویج و توسعه گردشگری اسلامی»، از فصول اصلی این کتاب است. از جمله موضوعات مطرح شده در این کتاب «ویژگی‌های مؤمن در سفر، سفرهای زیارتی، ضعف در اطلاع رسانی، ضعف رسانه در مخاطب‌شناسی، توجه به اقتضائات فرهنگ دینی، گشاده‌دستی و گشاده‌رویی در سفر، پذیرایی از مسافر و مهمان، تأمین امنیت گردشگران، توجه به گردشگری حلال، کاستی‌های سیستم حمل و نقل کشور، توجه به حفظ حریم اجتماعی و مرمت علمی اماکن تاریخی- مذهبی» است. در بخشی از این کتاب آماده است: «اطلاع رسانی از لوازم اصلی صنعت توریسم است و رسانه به عنوان درگاه عمومی ارتباط با مردم دراین زمینه نقش مهمی دارد. وظیفه رسانه در جامعه امروز مراقبت از محیط فرهنگی، ایجاد همبستگی میان اجزای گوناگون و انتقال میراث فرهنگی است.» این اثر می کوشد ضمن بررسی و تحلیل موضوع گردشگری و همچنین تحلیل موضوع گردشگری در ایران، نقش رسانه ملی در تحقق این امر را بیان کند. مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما کتاب رسانه ملی و توسعه گردشگری به قلم حسین ادبی را با شمارگان 1200 نسخه و به قیمت 40000 ریال عرضه کرده است.